sunnuntai 27. marraskuuta 2016

Pieleen meni

Taas yksi Super Sock Scarefest malli jonka ohje oli vähän epäselvä.


Ohjeessa ei ollut ollenkaan kaavioita, vain sanallinen ohje joka sekin oli puutteellinen.


Valitettavasti olin ensimmäinen joka neuloi näitä sukkia ja pieleenhän se meni kun ohjeessa ei ollut edes kunnollista kuvaa. Olin tehnyt jo 1.5 sukkaa kun suunnittelija laittoi kuvan varren mallineuleesta ja mun sukissa mallineule oli sinänsä ihan oikein mutta väärässä kohdassa.


Tein kuitenkin toisenkin sukan loppuun ja laitoin kuvan valmiista sukkaparista, olin tehnyt ihan ohjeen mukaan joten ei todellakaan ollut minun vikani että lopputulos oli vähän erilainen kuin piti.


Seuraavakin ohje ehdittiin jo julkaista joten sain hetken miettimisaikaa annanko sukkien olla (olisi ollut ihan ok koska olin noudattanut ohjetta). Päätin kuitenkin purkaa sukista tuon varren mallineuleen, ikkunat, kuten ohjeessa sanottiin, neuloa ne uudestaan ja silmukoida takaisin sukanvarteen.


Ekan sukan yhdistäminen onnistui jotenkuten ja toinen meni sitten jo rutiinilla ihan hienosti. Eikä aikaakaan kulunut kuin ihan vähän, mallineuleessa oli kuitenkin vain muutama kerros.


Malli: Mort
Lanka: Invictus Yarns Unconquerable Sole BFL
Puikot: 2.25 mm




1 kommentti:

  1. Sievä lanka, mutta mallineule ei juuri erotu. Kehun siis vain yleisilmettä!

    VastaaPoista