sunnuntai 24. helmikuuta 2019

Neljäs etappi

Ei ollut tarkoitus pitää blogista taukoa mutta jäi näköjään lomamoodi päälle enkä ehtinyt päivittää. Mutta esittelenpä nyt ne Sukka-Finlandian neljännen etapin sukat, viideskin malli on jo julkaistu, mulla valmiina yksi sukka.


Aloitin neljännen etapin sukkien neulomisen innolla. Olin ihan hyvässä vauhdissa kunnes pääsin kantapäähän. Kantapään malli oli mulle sinänsä tuttu mutta vaikka kuinka laskin silmukoita en ihan ymmärtänyt miksi kantapäätä ei tehty ihan keskelle jalkapohjaa.


Kysyin kyselyketjussa, onko kantapää keskellä ja sain vastauksen että on ja olin entistä enemmän ihmeissäni. Laskennallisesti kantapää oli toki keskellä, toisessa reunassa kavennukset tehtiin yhden silmukan verran sivuun joten joo, ei mikään maailmaa kaatava juttu mutta ihmettelin silti.


Neuloin sukat valmiiksi ja kysyin vielä uudestaan kyselyketjussa, näinkö oli tarkoitus tehdä ja jos niin miksi ei ole kerrottu että ne kantakavennukset päättyy eri tavalla kummassakin reunassa ja vastaus oli että ei pääty, samanlaiset on.


Mun sukissa kantapää on ihan keskellä pohjaa ja kun kerroin sen niin suunnittelija oli sitä mieltä että ne olisi hylätty kisassa, onneksi en siis kisaa. Kuka huomaa onko mun toisen reunan kavennukset eri kohdassa kuin ohjeessa? Tuskin kukaan ainakaan jos katsoo vain kuvia.


Ohjeessa ei ollut mulle mitään uutta ja ihmeellistä, pari virhettä oli jotka korjattiin aika nopeasti. Kisassa ei ole tainnut vielä olla yhtään virheetöntä ohjetta.


Malli: Harmonia
Lanka: Lanitium ex Machina basic sock
Puikot: 2.25 mm pyöröpuikko


3 kommenttia:

  1. Ihmeellisiä kisaohjeita ja -sääntöjä.
    Ei istu maallikon oikeustajuun.

    VastaaPoista
  2. Kauniit sukat! En olisi osannut parempia tehdä;)
    Minä en innostu näistä kisoista pääasiassa, koska aikaa ei yleensä ole niihin keskittymiseen.
    Toinen syy on sitten juuri nämä, mitä mainitset; virheitä ohjeissa ja vähän epämääräiset neuvot/ohjeet.

    VastaaPoista
  3. Kauniit sukat. Hyvin sopii tämä väri tähän malliin.

    VastaaPoista