sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Loppukiri

Heinäkuu loppuu ihan pian ja mulla on vielä kahdet KYH sukat kesken. Yleisen sarjan suhteen olen jo luovuttanut:)

Tänäänkin ukkosti mutta sain viikolla valmistuneet sukat kuvattua juuri ennen sadetta. Tosin maa oli vähän märkä ja muutamia vaatteita taisi kastua sammaleissa istuessa.


Saniaispolku löytyy Ullasta. Mun lanka on ohjeeseen vähän turhan kirjavaa, muuten malli on tosi nätti. Lankana näissä Ilun värjäämä villa/puuvillasekoite. Puikot 2.25 mm. Nää taitaa olla sukkaKYH 5.


Blushing Ivy Socks löytyy Ravelrystä. Kesäkuun SKA ryhmän haasteena oli neuloa ohjeita jotka on aliarvostettuja, eli ohjeessa piti olla alle 15 projektia. Tämä malli on todellakin aliarvostettu vaikka on mun mielestä tosi kaunis.


Ohje on vähän hassusti kirjoitettu joissakin kohdin, huomaa että suunnittelija ei ole englanninkielinen. Ja ainakin mun mielestä kantapäässä oli ihan selvä virhe, silmukkamäärät ei oikein täsmänneet keskimmäisessä koossa.


Lankana Araucania Ranco Solid ja puikoiksi olen Ravelryyn merkinnyt 2.5 mm. Epäilen kyllä että puikot tais kuitenkin olla 3 mm. Lankaa kului ihan koko vyyhti, jouduin purkamaan ekasta sukasta vähän että sain toisenkin sukan valmiiksi. Nää on varmaan sukkaKYH 21.


Lantern ohje on myös Ravelrystä. Näihin valitsin langaksi myös puuvillasekoitteen Hot Socks Cotton Stretch, puikot 2.5 mm. Tästä langasta mulla on aiempaakin kokemusta. Kestää hyvin pesua ja pitoa mutta tummin raita päästää vähän väriä.

Ja sattuu niitä virheitä vähän kokeneemmallekin suunnittelijalle. Näissä olisi pitänyt alkaa kaventaa kärjessä joka kerros kun silmukoita on 30, ei oikein onnistu kun ylä- ja alapuolella on parillinen silmukkamäärä:)

Mulla on nyt kaksi päivää aikaa neuloa kolme sukkaa melkein kokonaan. Saas nähdä kuinka käy. Yritän esitellä loput valmistuneet KYH työt jo viikolla ja toivon tietysti että esiteltävää on enemmänkin kuin ne tänään valmistuneet sukat.

7 kommenttia:

  1. Eri lanka tuo mallin aina eri lailla esiin. Joskus mallin esittelyvaate on tehty aivan väärästä langasta ja sinänsä hyvä ohje jää huonon esittelyn takia vähälle huomiolle. Näinhän käy usein lehtien ohjeelle. Vasta kun joku toteuttaa sen oikeasta materiaalista, niin lähtee into neuloa kuin kulovalkeana. Näin näyttäisi käyneen jälleen. Kivoja ohjeita olet löytänyt sukkiin ja tsemppiä loppukiriin.. Minä sain jo huokaista!

    VastaaPoista
  2. Blogissani on sinulle tunnustus. Vähän kevennystä sukkaputkeen.

    VastaaPoista
  3. Ihanat nuo keskimmäiset sukat!

    VastaaPoista
  4. Ihania sukkia! Tykkään siitä, että varret ovat riittävän pitkät.

    VastaaPoista