sunnuntai 31. lokakuuta 2010

Bambujakku

Kulunut viikko oli töissä todella kiireinen ja neulonta-aikaa oli aika vähän. Olin kuitenkin päättänyt neuloa elokuussa aloitetun jakun valmiiksi ja niin myös tein. Jakusta oli valmiina jo takakappale ja hihat joten minun piti tehdä vain etukappaleet.

Langat löytyi helposti, samoin ohje mutta mitään muistikuvaa puikoista mulla ei kyllä ollut. Vaikka muka jätin puikot samaan paikkaan valmiiden kappaleiden kanssa niitä ei vain löytynyt. Otin sitten summassa oikeiksi luulemani puikot ja niinhän siinä kävi että tajusin puikkojen olevan väärän kokoiset kun olin tehnyt puolet etukappaleista. En halunnut purkaa vaan tein muutaman kerroksen enemmän kuin takakappaleella ja pingotus hoiti loput, tiheys on ihan eri etukappaleissa mutta onneksi sitä ei huomaa muut kuin minä.

henley

Tässä kuvassa väri on vähän liian sininen muuten kuva on varmaan paras niistä paristakymmenestä joita otin. Jakun malli on Henley Perfected joka on siis oikeastaan pusero mutta halusin kokonaan avattavan jakun. Etureunoissa neuloin viidellä silmukalla helmineuletta ja napinlävet tein melko tiheään. Lankana Hjertegarn Ribboo ja puikot ilmeisesti 3.5 mm takakappaleissa ja hihoissa, etukappaleet tein 3 mm puikoilla. Reunataitteiden nurjalle jäävän osan tein 2.5 mm puikoilla.

henley1

Tässä kuvassa väri on liian harmaa.

henley4

Tässä kuvassa väri on ehkä lähinnä oikea, noi napit on oikeasti tummansiniset joten vähän sinisempi olisi oikea. Halusin tehdä tän jakun valmiiksi jotta voin paremmin miettiä tulevan jakun mallia ja kokoa. Tämä on aika sopivan kokoinen ja yllättävän lämmin ihan villattomaksi neuleeksi, lankaa oli mukava neuloa ja jakku valmistui suht nopeasti, neuloin viikon elokuussa ja vajaan viikon nyt lokakuussa. Ekan sivusauman ompelin kahteen kertaan kun ekalla kerralla etukappale meni kierteelle.

SYTYCK neule ei ole edistynyt viikon aikana yhtään mutta olen neulonut yhdet sukat. Ja aloittanut kolmet sukat. Ensi viikko on toivottavasti vähemmän kiireinen mutta talviaikaan siirtyminen lisää väsymystä huomattavasti joten saapa nähdä onko mulla mitään raportoitavaa.

3 kommenttia: